Denne nettsiden bruker informasjonskapsler
Vi bruker informasjonskapsler for å tilpasse innhold og annonser, for å tilby sosiale medier-funksjoner og for å analysere trafikken vår. Vi deler også informasjon om din bruk av nettstedet vårt med våre partnere innen sosiale medier, annonsering og analyse som kan kombinere den med annen informasjon du har gitt dem eller som de har samlet fra din bruk av tjenestene deres.
Tilpass
/
Vilkår

Tilstandsgrad, gebyrer, og trygghetspakker

Kundevilkår – Redoit

1. Generelt

Redoit AS ("Redoit" eller "vi"), org.nr. 927 659 379, tilbyr en tjeneste for leie av mobiltelefoner og andre mobile enheter som spesifisert i Ordreskjema ("Utstyr"). Tjenesten går ut på at kunden angitt i Ordreskjema (inkl. vedlegg) ("Kunde" eller "du") tegner en avtale om leie av Utstyr ("Ordreskjema") som Redoit eier.

Disse kundevilkårene ("Vilkårene") utgjør sammen med Ordreskjemaet og vedlegg til Ordreskjema, avtalen mellom oss ("Avtalen"). Ved motstrid mellom Vilkårene og Ordreskjemaet, har Ordreskjemaet forrang.

Avtalen inngås når du har fylt ut Ordreskjemaet, akseptert Vilkårene på nettsiden og vi har sendt ut en ordrebekreftelse til deg. Vilkårene aksepteres ved avhuking ved utfylling av Ordreskjema. Vi oppfordrer deg til å lese Avtalen nøye før du aksepterer. Du vil, etter å ha akseptert Avtalen, få Vilkår og Ordreskjema tilsendt på e-postadressen oppgitt ved bestilling.

2. Vilkår for tegning av Avtale

For å tegne Avtale må du ha fylt 18 år og ha gyldig Vipps-konto.

Ved inngåelse av Avtalen forplikter du deg til å gi Redoit den informasjonen som forespørres og sørge for at denne er korrekt. Du plikter å holde informasjonen oppdatert til enhver tid. Du må, ved inngåelsen av Avtalen, registrere et betalingskort som benyttes for betaling.

Avtalen er personlig for Kunden og kan ikke overdras til andre. Redoit kan, men har ikke en plikt til å, la en Kunde ha flere leieforhold samtidig.

3. Betalingsbetingelser og betalingsansvar

Det faste månedsbeløpet, som avtalt i Ordreskjemaet, påløper og trekkes automatisk fra ditt betalingskort i hele Leieperioden (som definert i punkt 6). Ved å akseptere Vilkårene, gir du Redoit rett til å lagre kortinformasjonen din og belaste kortet som er registrert for det avtalte beløpet, som fastsatt i Ordreskjemaet. Kvittering er tilgjengelig via "min side" på www.redoit.no.

Månedsbeløpet forfaller til betaling forskuddsvis og trekkes automatisk fra ditt registrerte betalingskort. Første trekk finner sted når vi sender Utstyret til deg i henhold til punkt 4 nedenfor.

Du er ansvarlig for at det er dekning på betalingskortet når månedsbeløpet forfaller. Manglende betaling utgjør et mislighold av Vilkårene og gir Redoit rett til å iverksette misligholdsbeføyelser i henhold til punkt 10 og bl.a. kreve purregebyr. Forsinkelsesrenter påløper fra opprinnelig forfall i henhold til lov om renter ved forsinket betaling (forsinkelsesrenteloven).

4. Levering

Når du har inngått Avtalen og mottatt en ordrebekreftelse på e-post, i henhold til punkt 1, vil vi sende Utstyret til adressen oppgitt av deg. Utstyret anses levert når du overtar Utstyret fra transportleverandør.

Leveransen vil bli utført av vår transportleverandør. Vi er ikke ansvarlig for manglende levering eller sen levering på grunn av ufullstendig eller feil oppgitt adresse.

Vi plikter til avtalt tid og på avtalt sted å stille Utstyret tilgjengelig til din rådighet. Utstyret skal være i den stand som beskrevet i Ordreskjemaet. Vår intensjon er at levering skal skje i samsvar med leveringstidene som er angitt for det valgte leveringsalternativet, men leveringsforsinkelse kan oppstå.

Vi forbeholder oss retten til å kansellere bestillingen før levering har funnet sted, dersom det for eksempel avdekkes at Vilkårene ikke er oppfylt eller det mistenkes bedrageri eller liknende.

Du plikter å inspisere det mottatte Utstyret og varsle Redoit innen syv (7) dager dersom du mener Utstyret du har mottatt har feil eller mangler, eller dersom Utstyret ikke samsvarer med informasjonen som følger av Ordreskjemaet. Dersom du ikke informerer Redoit innen syv (7) dager, vil du ikke ha mulighet til å påberope deg slike feil på et senere tidspunkt. Din plikt til å informere Redoit skal ikke tolkes som en innskrenking av din rett til å påberope feil og mangler som først kunne blitt oppdaget senere.

5. Kundens ansvar og plikter

Du er ansvarlig, og har risikoen, for Utstyret fra tidspunktet Utstyret er levert iht. punkt 4 og gjennom hele Leieperioden (som definert i punkt 6). Herunder er du ansvarlig for å bruke Utstyret i tråd med ordinær bruk for Utstyret og leverandørens instruksjoner, inkludert å foreta anbefalte oppdateringer av Utstyrets programvare. Du plikter å ta vare på Utstyret og gjøre det du kan for å bruke Utstyret på en måte som rimelig kan forventes av Utstyr av samme type. Du plikter for eksempel å benytte medfølgende deksel og skjermbeskytter for å holde Utstyret i god stand.

Ved tap eller vesentlig skade av Utstyret, uavhengig av om dette skyldes deg eller tredjeparter, plikter du å varsle Redoit uten ugrunnet opphold. Ved skadet Utstyr plikter du å refundere Redoit for den skaden som er påført i henhold til satser angitt i Vedlegg 1 til Ordreskjemaet. Du har ikke rett til å sende Utstyret til reparasjon uten at dette er avtalt med Redoit. Ved tyveri av Utstyret, eller dersom Utstyret går tapt på andre måter, forbeholder vi oss retten til å kreve tapt verdi av Utstyret erstattet, jf. også punkt 11.

Du er, hvis ønskelig, selv ansvarlig for å tegne eget mobilabonnement med en teleoperatør. Dersom du har tegnet slik abonnement, er Redoit under ingen omstendigheter ansvarlig for forhold mellom teleoperatør og deg. Du er ansvarlig for all bruk av Utstyret. Utstyret er personlig for deg og kan ikke overdras til andre. Dersom Utstyret brukes av andre enn deg, er du ansvarlig for resultatet av den bruken. Dersom du bruker eget tilleggsutstyr, har du selv ansvar for at tilleggsutstyret er korrekt og forskriftsmessig montert, i den stand gjenstanden skal være, og ikke skader Utstyret.

6. Varighet og oppsigelse

Leieperioden begynner å løpe fra du mottar Utstyret fra Redoit i henhold til punkt 4("Leieperioden"). Avtalen har en bindingstid på henholdsvis ett, to eller tre år, som nærmere angitt i Ordreskjemaet.

Dersom Avtalen ikke sies opp ved bindingstidens utløp, løper den videre frem til en av partene avslutter Avtalen med én måneders varsel med virkning fra første hele måned etter at partene har varslet oppsigelse.

Du sier opp Avtalen på "min side". Vi vil sende bekreftelse på oppsigelsen til din oppgitte e-postadresse. Redoit sier opp Avtalen ved å sende en skriftlig oppsigelse til din oppgitte e-postadresse.

Avtalen løper ut bindingstiden, som oppgitt i Ordreskjemaet. Du kan likevel avslutte Avtalen før bindingstidens utløp på følgende vilkår:

Ett års bindingstid:

  • Du betaler bruddgebyr tilsvarende den resterende perioden av bindingstiden.

To års bindingstid:

  • Avslutning før ett år: Du betaler bruddgebyr tilsvarende prisen for bindingstid i ett år, minus allerede betalt beløp.

  • Ved avslutning etter ett år: Du betaler bruddgebyr tilsvarende den resterende perioden av bindingstiden.

Tre års bindingstid:

  • Avslutning før ett år: Du betaler bruddgebyr tilsvarende prisen for bindingstid i ett år, minus allerede betalt beløp.

  • Avslutning mellom ett og to år: Du betaler bruddgebyr tilsvarende prisen for bindingstid i to år, minus allerede betalt beløp.

  • Ved avslutning etter to år: Du betaler bruddgebyr tilsvarende den resterende perioden av bindingstiden.

Ved avslutning av Avtalen plikter du å tilbakelevere Utstyret til oss i tråd med punkt 7 nedenfor.

Dersom Redoit tilbyr det, kan du forlenge Leieperioden i ytterligere 12, 24 eller 36 måneder på "min side". Det vil da løpe en ny bindingstid og nye priser. Dette innebærer at denne Avtalen sies opp når det er inngått en ny avtale med oppdaterte priser og bindingstid.

7. Tilbakelevering

Ved utløp av Avtalen, i henhold til punkt 6, plikter du å returnere Utstyret til Redoit. Retur registreres ved å ta kontakt med Redoit, som vil sende emballasje og returseddel som du må bruke til å sende tilbake Utstyret. Utstyret må returneres senest innen utløpet av Leieperioden. Dersom det tegnes en ny avtale om det samme Utstyret, som regulert i punkt 6 over, beholder Kunden Utstyret frem til utløpet av ny leieperiode.

Dersom du har mottatt tilleggsutstyr sammen med Utstyret som beskrevet i Ordreskjemaet, plikter du å tilbakelevere dette sammen med Utstyret. Tilleggsutstyr som ikke tilbakeleveres vil faktureres Kunden. Deksel og skjermbeskytter mottatt ved bestilling av Utstyret anses ikke som tilleggsutstyr og må ikke tilbakeleveres til Redoit.

Du plikter å levere tilbake Utstyret i god stand og tilsvarende grad C som beskrevet i Vedlegg 1 til Ordreskjemaet. Du skal ved registrering av retur vurdere, og varsle Redoit om, Utstyrets tilstand i samsvar med returinstruksjonene som gis. Dersom du leverer tilbake Utstyr med dårligere standard enn grad C, påløper det tilleggskostnader som beskrevet i Vedlegg 1 til Ordreskjemaet. Før retur av Utstyret skal du slette alle data fra Utstyret, avregistrere tyveribeskyttelse e.l. og følge de instruksjonene som er gitt av Redoit.

Ved Kundens tilbakelevering av Utstyret plikter vi å inspisere og meddele deg informasjon om eventuelle funn innen rimelig tid etter mottak av Utstyret. Med mottak menes tidspunktet vi fysisk har Utstyret på den forretningsadressen som opplyst på returseddelen.

Ved manglende tilbakelevering innen fristen forbeholder vi oss retten til å gjennomføre tiltak for å sikre Redoits eierskap til Utstyret, inkludert, men ikke begrenset til, å melde Utstyret som stjålet, bruke alle tilgjengelige midler for å låse Utstyret, og ta i bruk andre tvangstiltak tilgjengelig gjennom lov.

8. Oppgradering av utstyr

Du kan etter utløpet av Leieperioden oppgradere Utstyret ved å terminere eksisterende Avtale og tegne en ny avtale.

Etter at ny avtale er inngått, vil vi sende nytt utstyr, og du vil motta en returseddel som skal brukes for å returnere det gamle Utstyret. Returen av gammelt Utstyr må gjøres innen 14 dager etter mottak av nytt utstyr. Utstyret skal returneres i samsvar med punkt 7.

9. Angrerett

Du har 14 kalenderdagers angrerett fra det tidspunktet Avtalen ble inngått. Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten, må du gi melding til Redoit innen 14 kalenderdager fra datoen for Avtalen. Melding kan også gis ved å benytte angreskjema (tilgjengelig her: [sett inn lenke]). Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle Avtalen bort. Det vil si at du får refundert beløpet som er betalt under Avtalen, og må tilbakelevere Utstyret i henhold til punkt 7 og i tråd med kravene i angrerettloven. Du må selv bære returkostnader ved bruk av angreretten.

10. Mislighold

Dersom Utstyret har mangler, skal du innen rimelig tid etter å ha oppdaget mangelen, eller burde ha oppdaget mangelen, reklamere til Redoit. Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Partene har rett til å si opp Avtalen med umiddelbar virkning ved vesentlig mislighold av Avtalen. Ved heving av Avtalen faller partenes fremtidige forpliktelser bort. Du kan likevel være erstatningsansvarlig i henhold til punkt 11. Følgende forhold skal alltid anses som et vesentlig mislighold:

· Fire betalingsmislighold under Leieperioden dersom du har fått fire varsler fra Redoit om manglende betaling;

· Alvorlig svikt i Kundens betalingsevne som gjør det klart at Kundens betalingsforpliktelser kan bli vesentlig misligholdt;

· Dersom du med vilje har ødelagt Utstyret, eller;

· Dersom du har inngått Avtalen med Redoit på feilaktig grunnlag, f.eks. hvis feilaktig informasjon ble gitt på tidspunktet for inngåelse av Avtalen.

Dersom det er feil ved Utstyret levert fra Redoit til Kunden, som du ikke er skyldig i, plikter vi å ta tilbake Utstyret og levere nytt utstyr til deg uten at det påløper noen gebyr for Kunden.

11. Erstatning

I tilfelle mislighold kan den andre part kreve erstatning for de økonomiske tap, herunder utgifter og omkostninger, som parten er påført som en direkte konsekvens av misligholdet.

Dette innebærer for eksempel at dersom du forårsaker en skade på telefonen eller ikke deaktiverer tyveribeskyttelse el., har Redoit rett til å kreve det økonomiske tapet dekket.

Partene har ikke rett på erstatning for indirekte tap, for eksempel tapt fortjeneste. Dette gjelder imidlertid ikke dersom den misligholdende part har utvist grov uaktsomhet eller forsett.

12. Reparasjon og låneutstyr

Dersom det foreligger en mangel ved Utstyret i henhold til punkt 10, kan Redoit sende Utstyret til reparasjon. Ved slik reparasjon kan vi tilby deg låneutstyr for tidsperioden du er uten Utstyret ("Låneutstyr"). Dersom du mottar slikt Låneutstyr, vil disse Vilkårene gjelde tilsvarende for Låneutstyret.

Vi plikter ikke å tilby deg Låneutstyr av samme modell eller samme tilstand. Låneutstyret skal likevel være av en kvalitet tilsvarende minimum grad C, som beskrevet i Vedlegg 1 til Ordreskjemaet.

Vi vil, etter at Utstyret er reparert, levere Utstyret tilbake til deg. Du skal ved mottak av det reparerte Utstyret tilbakelevere Låneutstyret i henhold til Vilkårene i punkt 7og i en tilstand tilsvarende minimum grad C som beskrevet i Vedlegg 1 til Ordreskjemaet.

Dersom Redoit ikke har lykkes i å reparere Utstyret, og reparasjonen ikke skyldes forhold på Kundens side, skal Redoit levere nytt utstyr til deg. Dette utstyret skal være av samme tilstandsgrad og samme eller bedre modell som Utstyret du leverte fra deg.

13. Ansvar for forhold utenfor partenes kontroll

Vi er ikke ansvarlig for forhold utenfor vår kontroll som vi ikke med rimelighet kunne forventes å ta hensyn til på tidspunktet Avtalen ble inngått, eller unngå eller overvinne konsekvensene av.

Dette gjelder for eksempel dersom manglende levering eller sen levering av Utstyret er forårsaket av force majeure-hendelser (for eksempel streik, naturkatastrofer, krig, opprør eller rettshåndhevelse). Vi vil i slike tilfeller informere deg om dette. Hvis en slik hendelse varer i mer enn to måneder, har du rett til å si opp Avtalen med umiddelbar virkning.

14. Personoplysninger

Vi vil behandle personopplysninger i henhold til Avtalen som behandlingsansvarlig. For informasjon om hvordan vi behandler dine personopplysninger, og dine rettigheter, se vår personvernerklæring https://redoit.no/personvernerklaering.

15. Kredittsjekk

Før bestillingen godkjennes, og ordrebekreftelse utstedes, vil vi gjennomføre en kredittsjekk av Kunden. Vårt behandlingsgrunnlag er berettiget interesse i henhold til GDPR artikkel 6 (1) bokstav f. Vår berettigede interesse er å vurdere Kundens kredittevne og finansielle risiko, og det vises for øvrig til personvernerklæringen https://redoit.no/personvernerklaering.

Redoit vil, basert på kredittvurderingen, foreta en vurdering om Kunden har god nok kreditt til at det kan inngås en Avtale. Vi vil varsle Kunden dersom kredittsjekk ikke er godkjent.

16. Forsikring

Vi krever ikke at du tegner forsikring for din disponering av Utstyret. Hvis du har tegnet forsikring og det oppstår skade eller tyveri på Utstyret, er det ditt ansvar å sjekke om din forsikring dekker hendelsen. Vi vil forholde oss til deg i prosessen inntil det er bekreftet at vårt krav er fullt dekket.

17. Kommunikasjon

Vi har rett til å kommunisere med deg gjennom mobilnummeret, e-postadressen og/eller fakturaadressen, i tråd med gjeldende lovgivning, for eksempel for å gi deg nye tilbud ved avslutning av Avtalen. Du kan reservere deg mot dette ved å kontakte oss. Du er selv ansvarlig for å holde kontaktinformasjonen din oppdatert.

18. Lovvalg og tvisteløsning

Eventuelle tvister i forbindelse med Avtalen skal avgjøres i alminnelige norske domstoler i samsvar med norsk lov. Som forbruker kan du klage til Forbrukertilsynet (https://www.forbrukertilsynet.no/).

Tilstandsgrad, gebyrer, og trygghetspakker

© 2024 Redoit · All rights reserved